21/10 Uppdatering

Jag är kanske inte så bra på att uppdatera bloggen, dagarna springer iväg och jag har haft som vana ett par dagar nu att somna som en gris på soffan vid 21... Och det är vid den tiden jag brukar sitta här :D Nu sover våra fina barn i sängen brevid mig och jag passar på att sitta här lite för att försöka få upp lite bilder som ni kanske vill se :)

Kan ni fatta att Elly har funnits i vår familj i snart en månad? på måndag är det 4 veckor sedan hon kom till världen! Jösses vad tiden går fort..Hon har anpassat sig väldigt bra i familjen fast det känns lite som om hon "bara" följer med, Det är ändå Viggo som tar den största platsen :) Han har också förstått att det är en "hon" och att det är lillasyster, han hjälper till med allt som att torka bajs när hon bajsat till att ge henne tutten och appan :) när hon är "essen"...

Viggo pratar som ni kanske förstår väldigt mycket vilket är helt underbart det värmer så otroligt mycket i mamma och pappa hjärtat!

Igår ringde vår fina granne och undrade om han ville följa med och åka traktor, jag frågade Viggo om han ville det och såklart så sa han ja..

När han åkte iväg sprang han ut i sina arbetsbyxor och jacka "hejdå mamma" sa han utan att vända sig om :D haha

Och när han och pappa kom hem började han
-HEJ MAMMA! Goggo kåka traktorn, Uffe, ingen vagn, pappa med
Med det manade han att Viggo åkt traktor med uffe men dom hade ingen vagn och så hämtade dom upp pappa :D

Om vi ska prata lite om Elly så fungerar allt väldigt bra, på nätterna äter hon vid 1 och sedan vid 5 på morgonen, vilket är helt otroligt skönt...Med Viggo låg jag och ammade mest hela nätterna kändes de som..
Faktiskt så har hon redan kommit in i rutiner! Fast sedan ändras ju dom om man är iväg osv..
När Elly va 3 veckor gammal vägde hon 4330 g och va 55,7 cm lång!

Nu får det va bra med text, har inte läst igenom detta så tror det blev lite luddigt men nu fick ni iaf en uppdatering!


Här sover våra underverk!!


Morbor "oan" är en av många idoler!





Här ligger Elly och koncentrerar síg i sitt nya babygym!

I helgen som va hade vi besök av våra fina vänner Christin och Fredrik och "Onton" förståss..
Viggo och Anton lekte som tokar medans Christin snuffade bebis!
Tack för allt!!!





Kommentarer
Postat av: Mormor

Ja,det är inte klokt vad tiden rusar iväg,cool bild på Johan och Viggo!

2010-10-25 @ 17:42:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0